Camelia Shiseido

Historia dzielenia się pięknem

Shiseido ma bogatą i ciekawą historię. Shiseido to więcej niż tylko marka kosmetyczna. Od ponad 140 lat Shiseido inspiruje kobiety na całym świecie, będąc firmą innowacyjną i twórczą, tworząc ponadczasowe produkty i pozostając niekwestionowanym liderem w branży pielęgnacyjnej.
Poniżej przedstawiamy kilka ‘kamieni milowych’ dzięki którym Shiseido jest dziś postrzegane jako ikona jakości i doskonałości produktów kosmetycznych na świecie.

1872

1872

Arinobu Fukuhara otwiera w japońskiej dzielnicy Ginza pierwszą aptekę w zachodnim stylu. Ma 23 lata, a jego marzeniem jest opracowanie wysokiej jakości produktów wykorzystując osiągnięcia naukowe z dziedziny farmacji, których nauczył się na zachodzie. Poszukuje nowego sposobu prowadzenia biznesu, który byłby niezależny od istniejących wówczas w Japonii praktyk medycznych.

1897

1897

Shiseido wprowadza na rynek pierwszy produkt kosmetyczny o nazwie Eudermina.
Eudermina, która była nazywana ‘Czerwoną wodą Shiseido’ ze względu na swój kolor miała zapobiegać przesuszeniu skóry. Jest produktem, który w udoskonalonej formule sprzedawany jest do dnia dzisiejszego.

1916

1916

Shiseido otwiera odrębny sklep z kosmetykami obok apteki. Nad sklepem buduje dział projektowania oraz laboratorium badawcze, które mają wspierać dążenie Shiseido do doskonałości w dziedzinie tworzenia doskonałej jakości produktów oraz wyjątkowych projektów.

1917

1917

Shiseido wprowadza na rynek puder o nazwie “Seven Color Face Powder” w inspirowanym stylistyką art-deco ośmiokątnym opakowaniu. Był to pierwszy w Japonii produkt, który umożliwiał kobietom dostosowanie pudru do naturalnej tonacji ich skóry, zamiast jej pobielania.

Shiseido lansuje pierwszy zapach stworzony przez japońskiego “Nosa” o nazwie ‘Hanatsubaki’. Łączący w sobie nuty japońskich kwiatów, kamelii, śliwy oraz glicynii, zapach umieszczony został w oryginalnym flakonie z wysokiej jakości ciętego szkła.

1919

1919

Shiseido otwiera swoją Galerię, która dziś jest najstarszą istniejąca galerią sztuki w Japonii.

1931

1931

Shisiedo rozpoczyna eksport Rose Cosmetics do krajów południowo-wschodniej Azji, tym samym staje się firmą w pełni międzynarodową.

1939

1939

Trzecia kondygnacja na którym powstaje profesjonalne laboratorium badań i rozwoju zostaje ukończona.

1959

1959

W Japonii powstaje Shiseido Beauty Academy.

1977

Shiseido sponsoruje pokaz mody “Paris Six’ zapraszając do Japonii sześciu francuskich projektantów aby zaprezentowali swoje kolekcje. To wydarzenie przykuwa uwagę branży w Paryżu do Shiseido jako marki wykorzystującej nowe technologie do tworzenia wysokiej jakości kosmetyków. Shiseido odpowiada za przygotowanie fryzur oraz makijażu do paryskiej kolekcji.

1980

Shiseido rozpoczyna współpracę z francuskim artystą Serge’m Lutens, który obejmuje stanowisko dyrektora kreatywnego marki. Serge Lutens odpowiada nie tylko za kampanie wizerunkowe marki, ale również współtworzy gamy kolorystyczne produktów. Serge Lutens odegrał kluczową rolę w strategii budowania tożsamości Shiseido jako marki prestiżowej o międzynarodowej sławie.

1985

Na życzenie New York Fashion Institute of Technology ( FIT) zorganizowano wystawę plakatu reklamowego Shisiedo “The Art of Beauty” upamiętniającą 20 lat istnienia Shiseido Cosmetics America. Plakaty reklamowe jak również opakowania produktów zostały zaprezentowane w nowoczesnych wnętrzach, a ich artystyczna jakość zdobyła ogromne uznanie.

1986

1986

Shiseido prezentuje swoje prace na wystawie sztuki reklamowej w Paryżu. (Musée de la Publicité). Projekty Shiseido były unikalną wizją wyrażającą połączenie tradycyjnej kultury japońskiej oraz francuskiej sztuki secesyjnej i stylu art deco. Prace spotkały się z ogromnym uznaniem Francuzów.

1989

Shiseido bierze udział w międzynarodowym forum pod hasłem ‘Successful Aging”.
Organizowane co dwa lata (do roku 2005) miało na celu dzielenie się wiedzą i doświadczeniem jakie zdobyło Shiseido w wyniku swoich prac badawczych.

1992

1992

Shiseido jest jedną z pierwszych firm, która ustanawia zasady dotyczące działalności firmy oraz kwestii ochrony środowiska. Shiseido składa pisemną deklarację zobowiązują się do działalności w zgodzie z zasadami ochrony środowiska. „Live beautifully” oznacza również troskę o piękno Ziemi i środowiska.

2011

2011

Otwarcie “SHISEIDO THE GINZA”
Pierwszy ośrodek dedykowany idei piękna, który oferował usługi będące owocem wielu lat badań, wiedzy i doświadczenia Shiseido. Motto tego miejsca brzmi: „Miejsce w którym odnajdziesz nieodkrytą siebie’

2013

2013

Shiseido zostaje uznane za szczególną firmę po zajęciu stanowiska w temacie zmian klimatycznych. Tym samym korporacja osiągnęła indeks “Climate Disclosure Leadership Index.”