Camelia Shiseido
15
Październik 2013
Dom Shiseido
Share

SHISEIDO: PIONIERZY SZTUKI OD DNIA POWSTANIA

Już od dnia założenia przedsiębiorstwa, marka Shiseido łączy sztukę i piękno z nauką i ciągłym dążeniem do innowacji, wykazując się artystyczną wrażliwością, która nieprzerwanie zdobywa uznanie na całym świecie.

Ruch artystyczny, zainicjowany przez syna Założyciela, Shinzo Fukuharę, rozpoczął się już w roku 1915. Z tej wizji narodził się znany symbol kwiatu kamelii i zaledwie rok później, kreatywność Shinzo Fukuhary przyczyniła się do ukształtowania pierwszego w historii działu tworzenia reklamy. Prace stworzone przez tych artystów po dziś dzień uważane są za kultowe w kręgach grafików.

Założenie Galerii Sztuki Shiseido (Shiseido Gallery) w Ginza w Tokio w 1919 r. wyznacza początek jeszcze jednego ruchu, w ramach którego młodzi artyści mogli wystawiać swoje prace. To wydarzenie stanowi początek długoletniej historii Shiseido jako patrona sztuki. Prawie sto lat od założenia Galerii pozostaje ona najstarszą niekomercyjną galerią sztuki w Japonii.

Galerię Shiseido Art House otwarto w 1978 r. w Kakegawa w Shizouka. Budynek galerii zaprojektował Taniguchi Yoshio, architekt znanego budynku MOMA w Nowym Jorku. W galerii zobaczyć można prace malarzy, rzeźbiarzy i artystów, które wcześniej wystawiane były w Galerii Sztuki Shiseido. Architektura samego budynku Shiseido Art House zdobyła uznanie w 2010 r., kiedy otrzymał on wyróżnienie Japońskiego Instytutu Architektów JIA 25 Year Prize, przyznane po raz dziewiąty, dla „wszystkich, którzy przyczynili się do kultywowania tak pięknego budynku”, między innymi zasługami.

W 1992 r., w 120. rocznicę powstania firmy, zainaugurowano Muzeum Marki Shiseido (Shiseido Corporate Museum), odwiedzane przez około 25 tysięcy gości rocznie. W kolekcji muzeum znajdują się opakowania, produkty, materiały reklamowe i próbki wszystkiego, co opatrzone jest logo Shiseido od powstania firmy aż do dziś.

Sztuka tworzenia opakowań Shiseido zyskała wyróżnienie Luxe Pack Art w ramach gali Packaging Award w Nowym Jorku dnia 17 kwietnia 2012 r., gdzie doceniono markę za zaokrąglone pudełka na kosmetyki w kształcie kwiatu kamelii, a także za smukłe opakowania limitowanych edycji wytrzymałych opakowań najwyższej jakości.