Camelia Shiseido
1
September 2013
Dom Shiseido
Share

ZNAK FIRMOWY HANATSUBAKI

Charakterystyczny logotyp Hanatsubaki, rozpoznawalny dziś kwiat kamelii, został stworzony przez Shinzo Fukuharę, drugiego dyrektora Shiseido, w 1915 r.

Pąk skierowany ku górze symbolizuje aspiracje i dążenia, a kwiat kamelii skierowany ku dołowi oznacza skromność. Zachowanie duchowej równowagi między tymi wartościami pozwala na osiągnięcie prawdziwego piękna. Pod wpływem stylu art nouveau, w symbolu udało się uchwycić idealny balans pomiędzy pięknem i prostotą, nowoczesnością i ponadczasowością, a także pomiędzy odwołaniami do kultury Wschodu i zasięgiem międzynarodowym.

Kamelia była także ulubionym kwiatem Shinzo Fukuhary, symbolizując podziw, perfekcję, wdzięk i będąc talizmanem na szczęście.

Podobnie jak drzewa wiśni, które kwitną rok w rok, tak wizja Shiseido kwitnie i rozwija się, pozwalając nam w nieskończoność doceniać prawdziwe piękno.